Premiärfiske II

Sedan ett antal år tillbaka å har jag haft den stora äran att delta i Nybroåns officiella premiärfiske; http://www.nybroan.com/.
Vännerna därifrån är alltid lika generösa med information och tips. Som om detta inte vore nog föräras vi en furstlig måltid vid lunchtid ( tack Ronny!)
Det är lite kul att se hur ett målmedvetet fiskevårdsarbete kokar ned till en å som tilltalar oss sportfiskare så.
Vädret däremot torde inte ens den mest generösa värd råda bot på. Det är inte så himla lätt att att fiska fluga när det blåser 20 m/sek, men det blir i alla fall spännande.
Inte helt otippat så gick det lite lättare för spinnfiskarna. Blank fisk landades. Utlekt fisk returnerades.
Grunewald( eller var det Columbus?) tappade en respektingivande fisk med knivskarp och vit fena.
Jag skulle kunna skriva att jag är glad att det inte var jag, men nej !
Jag har ju inte lyckats att spricka nollan ännu, men denna helgen så måste det väl ske ?
Vattentempen 3,5 grader, kallt för att vara en å.

No comments: