Felfiske

Ni vet , vissa dagar så går det mesta fel. Tex vindriktning, vindstyrka och antalet fiskande på det för dagen föredragna revet.
Tyvärr så tenderar det att fortsätta. Rullen går baklänges, 1/3 av linan tappas vid första bottennappet, barnens julklappsdrag snärtas av, grannen får fisk.
Men det var trots detta en god dag. Solen sken, det var bra färg och rörelse på vattnet.
Vi kunde dessutom konstatera att det kom upp en hel del fisk. Tex som fiskarna ovan ( känsliga tittare varnas då den lilla fisken måhända har mätts med en s.k "dansk tumstock").
Antagligen har det generellt varit ett hyggligt fiske, M skickar SMS till mig under kvällenmed siffrorna 2.1,2.3 och 2.8. Den killen är dessutom en smula kräsen i urvalet så jag ville inte höra vad som returnerades.

4 comments:

Anonymous said...

Vafalls!? Klubbade småblänkare på självaste FTM:s hemsida? Hoppas du knäckte hans spö!

Anonymous said...

Ej längre FTM.
Har begärt utbildning, då mina meriter är fr -95. Har varit utlovat ett antal år, men......

Anonymous said...

Jag börjar känna mig ensam där ute i min gula jacka...

Anonymous said...

Rätt så Henric. Tillsynen behövs. Vi sportfiskare menar oss ofta tillhöra en annan moralisk standard, verkligheten visar på en annan sanning.
Jag har nog börjat tröttna på detta och när man blir förbannad i stället för att se det som ett uppdrag så fick jag tänka om.