Kvällsfisken

Känsliga läsare varnas: I text och bild kan det vid mycket sällsynta tillfälle förekomma blank fisk som faktiskt gör sig väl på middagsbordet. Detta var ett sådant sällsynt tillfälle. Lätt vågkrus. Svanar som ser nästan självlysande ut då de belyses av den fallande solen.
Som vanligt vid kvällsfiske så här års så var det för mig en kamp mot klockan. Det såg ju ändå rätt så bra ut. T.om svanarna hade vänligheten att flytta sig för min skull så att jag kunde fiska av revet.
Fisken högg mycket kontant där botten grundar upp. For till väders och allt det där som jag älskar att hata.
Och resten är historia som det heter..
Nåväl ,årets åttonde fisk landad. Första med hem. Brukar vara 1:10 eller 1:12. Bilden är inte helt rättvisande den är inte riktigt så mager som bilden ger sken av.
Intressant är dock att den vid rensning hade en tobis i magen. Lite tidigt för det, men inte mig emot.

No comments: