Premiärfiske=Skitfiske=Stormfiske


Ja, i alla fall denna premiär. Det blåste som sagt rejält om öronen.

Visst är det lustigt hur vi som sprtfiskare efterhand reviderar vår målsättning för en god tur. Först menade jag att jag nöjde mig med en ganska liten blänkare, därefter kom jag fram till att en raga hade varit helt okej. Efter ytterligare ett par timmar så hade det räckt med kontakt.

Slutligen så blev jag ganska nöjd med att få se en rejäl blänkare som fiskebroder hade tagit av daga medans jag fortfarande låg och trynade. Och det var ju så spännande det blev.

Vad jag däremot inte kan förstå är varför man bonkar riktiga ärkeragor. Nej , jag vet det är ju lagligt osv, men varför? Smaken? Utseendet?Kampen? Jag tycker att ni skall skämmas !

Slutligen så kan jag berätta att en mig närstående tillsyningsman ser till att hålla polismyndigheten stadigvarande uppdaterad på hur man utreder brott mot fiskelagstiftningen.

Ha koll, förändringen från sportfiskare till tjuvfiskare är inte kul.

No comments: