Åter dom spenat, eller ?


Fin kväll, bra rörelse ,färg och till att börja med själv på revet.
Längst ut i kastet kliver den på. Känns direkt att det är stor fisk. Den är inte helt trött och gör inte riktigt som jag vill.
Så smånningom kommer den in till kanten. Vid avkrokningen ser jag att kroken är deformerad bortom användbarhet.
Vilken ståltråd jag använder ? Eagle Claw stl 4. Inte det vekaste på marknaden.
Under fighten så har en gästande sportfiskare från annan nation närmat sig. Hans mobil åker upp och 10 min senare är jag övermannad och omringad av Hans, Fritz und Helga............
Fascinerande att de är närgångna på ett sätt som jag i princip bara tillåter min fru att vara.
7 tyskar bokstavligen omringar mig, samtliga inom kasthåll.
Avskedrepliken är given:
- We didn´t start the bloody war !

3 comments:

Anonymous said...

Ser mycket märkligt ut!! Kan inte varit lägg att lossa den kroken. Var det en stor raga?

MuayMike said...

måste man inte vara svensk medborgare för att fiska längst kusten??

Anonymous said...

blek-inge; nja jag trodde först att det var en stor raga, men ju mer jag funderar på det så lutar jag åt lekfisk med hänsyn till kondition, styrka och färg
muaymike; nej